Belum Menjadi Ahli?
 
Menu Utama

Login
Username:

Password:

Remember me



Lost Password?

Register now!

Carian

Siapa di Sini
12 user(s) are online (11 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 12

more...

Members Baru
RHutt 2014/11/9
WMock 2014/11/9
KKillian 2014/11/9
masyitah88 2014/11/8
TPDWX 2014/11/8
LMurnin 2014/11/8
MWhiteman 2014/11/8
Jerrywiner 2014/11/7
swtfngrtch 2014/11/6
donMarldo 2014/11/5


 
   
 
Loading
 
 
 
 


Browsing this Thread:   1 Anonymous Users






bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#1
Kenalan Baru
Info
salaam,


saya berumur 22 tahun dan anak saya baru 3bulan, tetapi saya tidak pernah beri dia susu badan disebabkan kurangnya pemahaman tentang kebaikan susu badan. disebabkan tidak menyusukan anak saya, susu saya dah kering.

jadi, ada tak cara untuk saya kembali kan susu badan saya walaupun anak saya sudah berumur 3 bulan?

kadang2 bila saya mandi, saya tengok nipple saya masih lagi ada putih2 dan berbau. adakah itu menandakan susu saya ada?

harap, para ibu dapat membantu saya.

terima kasih.


Posted on: 2012/6/19 9:38
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#2
Kenalan Baru
Info
as'kum...
umur saya 28 tahun dan anak sulung saya nk masuk 3 bulan. baby saya menyusu badan sebulan je pastu susu saya kering.. breast pun xrasa bengkak... mungkin ke takde susu sebab saya kurus? ada cara ke nk kembalikan susu?

Posted on: 2012/7/31 21:34
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#3
Kenalan Baru
Info
boleh adakan balik sbb susu baru jer stop kan. tapi bila picit2 still ada kan. kita namakan relaktasi.

Posted on: 2012/8/2 5:36
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#4
Kenalan Baru
Info
dh lenguh tangan picit tp susu x keluar jgk... ada cara lain ke?

Posted on: 2012/8/3 20:49
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#5
Kenalan Baru
Info
bukan itu maksud saya.

relaktasi maksudnya mengadakan semula susu yang sudah hampir tiada atau tidak ada.

kena buat power pumping. keep on buat power pumping for 1-2 weeks.

selain tu pemakanan pun kena jaga. ibu menyusu mesti makan makanan berkhasiat. no diet. bukan la makan tak hengat. maksud saya jgn la bukak pose tu tak lalu makan nasik dok makan kuih jer. tak boleh yer.

ibu menyusu ni badan kena sihat, cergas, bertenaga, cukup zat. kenapa? kerana badan ibu yang tidak sihat tidak akan dpt menghasilkan susu yang optima.

saya juga ibu menyusu spt anda semua. saya juga pernah gagal dulu masa menyusu anak pertama. silap saya kerana masa tu saya naive, takde ilmu, jadi saya gagal. tapi masa anak yg ke dua ni, saya bykkan membaca tentang ilmu penyusuan. Alhamdulillah anak saya dah nak masuk 7 bulan & susu saya setakat ni syukur Alhamdulillah.

Dalam penyusuan ni, kita kena sentiasa positif. sokongan dari org sekeliling pun perlu untuk boost semangat kita

Posted on: 2012/8/4 11:00
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#6
Kenalan Baru
Info
elle, susu awak masih ada sbb bila picit tu ada lagi keluar susu.


Posted on: 2012/8/4 11:00
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#7
Kenalan Baru
Info
00o ye ke.. lepas saya bersalin memang susu xkeluar. kena panggil bidan urut baru keluar... tu pun sikit je dan anak menyusu sebulan je... lepas tu dia xnak mungkin sebab susu keluar sikit je..

Posted on: 2012/8/4 20:13
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#8
Kenalan Baru
Info
cuba pam secara tetap...saya pun tgh nak kembalikan susu setelah hampir 2 minggu tak pam secara tetap..ingat nak bagi susu formula tapi anak saya semua tidak sesuai ..saya nak simpan stok jugak sbb nak tinggalkan baby nanti..harap2 bejaya..

Posted on: 2012/8/8 13:22
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#9
Kenalan Baru
Info
nampaknya kena beli pengepam la plak huhu... semoga awak berjaya kembalikan susu ye :)

Posted on: 2012/8/8 13:54
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: bolehke kembali kan susu badan yang dah kering?
#10
Kenalan Baru
Info
nampaknya kena beli pengepam la plak huhu... semoga awak berjaya kembalikan susu ye :)

Posted on: 2012/8/8 13:56
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati







You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.
You cannot vote in polls.
You cannot attach files to posts.
You cannot post without approval.
You cannot use topic type.
You cannot use HTML syntax.
You cannot use signature.

[Advanced Search]


 
 


Diselenggara oleh
Original Image
Pusat Sokongan Penyusuan Ibu

MBfPC
Original Image

Original Image

Online Shopping
Original Image
Online Shopping!!Visit us today!

Hebatnya Susu Ibu!
Original Image

ALIM Kids Playgroup
Original Image