Belum Menjadi Ahli?
 
Menu Utama

Login
Username:

Password:

Remember me



Lost Password?

Register now!

Carian

Siapa di Sini
12 user(s) are online (9 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 12

more...

Members Baru
Alelei 2014/9/2
naguirre6 2014/9/2
AirhaD 2014/9/1
AriellaJ 2014/9/1
ilazaini 2014/8/29
EusebiusG 2014/8/27
Doni213 2014/8/26
syuhada_m 2014/8/26
MamaMedina 2014/8/26
Yandel 2014/8/25


 
   
 
Loading
 
 
 
 


Browsing this Thread:   1 Anonymous Users




« 1 (2)


Re: doa
#11
Rakan Karib
Info
nak tambah lagi sket bole? (Ni dapat masa dengar ceramah ustz. Fatma)

Untuk tawarkan sihir suami isteri
Barangsiapa suami isteri yang selalu bergaduh, baca ayat 102 (Al-Baqarah) sampai bihimin a¡¦ahadin illa biizmillah (1 kali), kemudian baca wamahumuhu bidharinabihi min ahadin illa bi iznih (6 Kali), sembur pada air.
-Boleh juga buat sebelum terjadi sebaga langkah berjaga-jaga
-Sebelum tu, baca Fatihah, ayat kursi & 3 Qul

Untuk bayi yang selalu nangis
Ayat 4 (Al-Tariq) ¡V mula pada kullinafsin

Untuk budak kecil yang selalu menangis
Baca kat kepala dia :
1. Baca Fatihah & 3 Qul 1x
2. Ayat Kursi 7x
3. Surah At-Tariq (ayat 4) 7x

Untuk sakit kepala, batuk :
1. Ambil pinggan putih, ambil zafron, tulis ayat Al-Ikhlas (guna cotton bud), biar kering, curahkan air zam2 dalam pinggan tu + air ros. Kemudian kacau, tuang dalam gelas
„«Buat sampai 3x tulisan tu
„«Minum air tadi, ulang hingga 3 hari
„«Masa minum, baca Al-Ikhlas 3x
2.Ambil air zam2, baca Fatihah 7x, minum untuk 7 hari

Kalau cepat marah, sentiasa zikir Ya-Halim & gosok kat dada
Boleh juga baca Ya-Halim 10x, tiup dalam air & minum
(Ya-Halim = penyabar)
Nota : Untuk makan ubat doctor, amalkan baca Fatihah dulu

Kalau anak tak balik :
1. Sembahyang sunat 2 rakaat
2. Doa :
¡§Ya Allah Ya Razak, yang maha memberi rezeki. Anakku ini adalah rezeki darimu. Engkau ambil dan Engkau pulangkan lah kembali rezeki itu kepadaku¡¨
3. Juga banyakkan zikir :
Ya Hanan Ya Manan Ya Allah
Ya Wahab Ya razak Ya Allah
(Buat selama seminggu)
4. Baca ayat 9 surah Al-Imran

Untuk orang yang kerap pengsan / sakit urat saraf kat kepala :
Baca fatihah 10x kat satu baldi air ¡V untuk mandi waktu maghrib
- Bila masuk je maghrib (mula azan) jirus air tu atas kepala sambil urut

Untuk anak2 yang berkelakuan tidak elok (merokok, melepak dll) :
Baca Al-Fatihah 10x, tapi bila sampai ayat ¡§ihdinazsirothol mustaqim¡¨, baca lagi 10x ayat tu, baru habiskan Fatihah
- baca & tiup kat air untuk bagi minum





Posted on: 2008/11/21 13:07
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: doa
#12
Kenalan Baru
Info
t. kasih atas info drp u all yg sangat2 berguna.

ni lagi satu zikir yg i dapat drp buku Asma Al Husna

Bacalah/lagukan Asma Al Husna bila susah hati, Allah akan menggantikan perkara yg menyenangkan hati kita..insy

Bisikkan Ya Matin x 10 (Maha Teguh) ke telinga anak kita insyaAllah di lindungi daripada zina.........

Rasullah saw pesan, bacalah surah Al Waqiah tiap2 malam, tidak akan miskin pengamalnya hingga bila bila

to momies, banyak2kan doa dan rajin bersolat.....
semoga anak anak kita jadi hamba Allah yang bertakwa dan di lindungi daripada godaan dunia dan godaan syaitan...... Dunia semakin tuaaaaaaaaaaaaaaaa

Posted on: 2008/11/28 15:15
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: doa
#13
Rakan Karib
Info
Salam buat sume,

saya terkesan dgn kata2 Dr. Fadzillah Kamsah dlm salah satu tazkirahnye berkenaan parenting...

anak2 yang baik tu bukan disebabkan ibu bapanya yang baik, tp asbab doa ibu bapa yang dimakbulkan ALLAH.

so..sama2 la kite memperbaiki diri sendri dan banyakkan berdoa dan beribadah supaya doa kite utk anak2 dimakbulkan oleh Sang Pencipta..

sekadar peringatan utk diri sendri dan sume ibu2..

Posted on: 2008/11/28 17:03
_________________
Original Image
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: doa
#14
Rakan Arif
Info
up

Posted on: 2008/12/10 5:40
_________________
A mother to three...
Nur Alya Farzana - 3 September 2005
Nur Afia Faqihah - 26 April 2008
Muhammad Alif Azfar - 8 July 2010
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: doa
#15
Kenalan Baru
Info
Quote:

ainrahmad wrote:
salam,
nak tanya mommies semua masa bf anak apa doa or surah yg u baca utk anak2...ni yg penting nak lembutkan hati anak n dgr cakap

hmm..
everytime during breastfeeding, lepas baca bismillah and doa makan, i bacakan kuat-kuat this surah ar-rahman..
the first 4 sentences..
sounded like this
"ar-rahman..
`al-lamal qur'an
kholakol insan
`al-lamahul bayannn"

ulang 3 kali sambil usap kepala baby..
it's for anak supaya pandai baca quran..
insyaAllah..

Posted on: 2008/12/14 0:14
_________________
Original ImageOriginal Image
Original ImageOriginal Image
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: doa
#16
Kenalan Baru
Info
Salam,
surah al-hujurat utk tambah susu tu, nak baca ayat ke berapa ye?

Posted on: 2009/2/2 14:23
_________________
Original Image
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati


Re: doa
#17
Kenalan Baru
Info
Penyusuan bayi merupakan proses awal utk menyalurkan unsur-unsur keimanan kepada anak-anak yang dilahirkan. Ibu bapa hendaklah mengetahui ilmu pendidikan awal kanak-kanak supaya dapat menghasilkan pendidikan yg berkesan. Ini kerana pendidikan terhadap bayi adalah bersifat sehala, iaitu bayi hanya mendengar dan merasi sentuhan.

1.Membaca 'Basmallah' setiap kali memulakan penyusuan.

2.Memperdengarkan Bacaan Ayat Al-Quran

3.Membaca Surah Al-Ikhlas, Al-Alaq dan AL-Nas. Kemudian ditiup dan di sapukan seluruh badan bayi.

4.Membaca Al- Fatihah selepas solat sebagai hadiah kep. anak-anak, agar menjadi anak yg soleh.

5.Wujudkan suasana Al-Quran di dalam rumah.

6. Sentiasa mengamalkan zikir yang baik.

Cubalah..insayallah bayi yang kita susui, menjadi anak yg soleh kelak. Bagi saya, saya amalkan apa yg ibu ajarkan. Jadi saya berkongsi bersama-sama anda semua.

Posted on: 2009/2/5 14:36
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati




« 1 (2)



You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.
You cannot vote in polls.
You cannot attach files to posts.
You cannot post without approval.
You cannot use topic type.
You cannot use HTML syntax.
You cannot use signature.

[Advanced Search]


 
 


Diselenggara oleh
Original Image
Pusat Sokongan Penyusuan Ibu

MBfPC
Original Image

Original Image

Online Shopping
Original Image
Online Shopping!!Visit us today!

Hebatnya Susu Ibu!
Original Image

ALIM Kids Playgroup
Original Image